Kent-kupé

Rumini kedvenc játéka. Balikóval, Rolanddal és Dundi Bandival szokták játszani.

52 lapos francia kártyával játsszák, a játékosok száma: 4
 
Minden játékosnak 4 lapot osztunk. A játék célja, hogy négy egyforma lapot tartsunk a kezünkben (mancsunkban), és ezt úgy jelezzük a partnerünknek, hogy az ellenfél ne vegye észre.
 
Előkészület: a játékosok két csapatot alkotnak, az egymással átlósan szemben ülők vannak együtt. A játék megkezdése előtt mindkét csapat félrevonul, és megállapodik egy-két titkos jelben, amivel egymást értesítik, ha összegyűlt a kezükben négy egyforma lap. Például: halk köhögés, torokköszörülés, orrtő vakargatása, hajtincs csavargatása, szipogás, két pislogás, a kézben tartott kártyák összecsukása stb. Ki lehet találni hamis jeleket is, hogy megtévesszék az ellenfelet.
 
A játék menete: (Ha valakinek osztáskor 3 vagy 4 egyforma lap jut, a játék megkezdése előtt hangosan azt mondja: fagyi. Ilyenkor újra kell osztani az egész társaságnak.) Osztás után a pakli tetejéről az asztalra teszünk négy lapot színnel felfelé. A játékosok ezekből cserélgethetik a kezükben tartott lapokat. Bárki bármilyen lapot tetszés szerint felvehet, és helyére letehet bármit a sajátjai közül, lényeg, hogy mindig négy lap maradjon a játékosok kezében. A cserebere egyszerre zajlik, aki ügyes, el is halászhat egy-egy fontos lapot a többiek orra elől. Amikor már senki sem akar többet cserélni a lent lévő lapokból, valaki bemondja: csuri. Ez azt jelenti, hogy a négy asztalon lévő lapot félre kell tenni (többet abban a játékban nem szerepelnek), és újabb négy lapot kell felfordítani pakli tetejéről. Ezekből folytatódik a cserebere.
 
Akinek sikerül négy egyforma lapot (pl. 4 db 8-as) összegyűjteni, jelez a társának. A társa ilyenkor azt kiáltja: KENT. Ha jókor szólt (tényleg négy egyforma lap van a partnere kezében), egy pontot kap a csapat, és újra kezdődik az osztás. Téves bemondás esetén az ellenfél kapja a pontot. Aki észreveszi, hogy az ellenfélnek gyűlt össze négy egyforma lapja, azt kiáltja: KUPÉ. (Előtte/közben persze megpróbálhatja kilesni az ellenfél titkos jelzését.) Helyes bemondás esetén ezért is egy pont járt, téves bemondáskor az ellenfél kap pontot. Előfordulhat, hogy a társunknak és az ellenfélnek egyszerre gyűlik össze négy egyforma lap a kezében. Ilyenkor KENT-KUPÉ-t kell bekiabálni. Helyes bemondásért két pont jár. Érdemes előre megállapodni, hogy hány pontig tart a parti…

Hozzászólások

rumini10

Nekem tetszik leírom és majd

Nekem tetszik leírom és majd ki is próbálom természetesen ezt a kártyajátékot

Deszti

Rebeka

kátyajàték

Feketepéter.Memóriakártya kell hozzá.Abból kivàlasztjuk a feketepétert.Osztunk,párokat gyüjtünk.Az veszt akinel van a feketepeter.

Rebeka

fannika88

Ez a KENT-KUPÉ játék nagyon szuper!!!

Ez a KENT-KUPÉ játék nagyon szuper!!!
Majd elmondom a suliba és veszek hozzá kártyát.
Mindenkinek elmonfom majd! :):):):-)
Ezt ki találta ki?
Talán Ön Judit?
Várom válaszát:
Legnagyobb rajongód Fanni

Üdv.: Fanni